Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Alzheimerfondens rekordkampanj

Publicerad: 14 september 2015, 09:12

Anders Ekborg frontar Alzheimerfondens nya kampanj.

Alzheimerfonden går ut i sin största kampanj sedan de organiserade om för tre år sedan. Syftet är att uppmärksamma den dödliga sjukdomen och samla in stöd till forskningen.


Ämnen i artikeln:

Tunnelbanan

I kampanjen syns kändisar som Anders Ekborg, Caroline af Ugglas och Helen Alfredsson. Just nu syns den i kollektivtrafiken i Stockholm och Skåne genom ett samarbete med Clear Channel. Dessutom har postkodlotteriet varit med och finansierat arbetet.
– Tanken med vår kampanj är att sprida information om vår enda folksjukdom som fortfarande är obotlig och dödlig. Vi vill också få människor att förstå att demenssjukdomar kan drabba även yngre människor mitt i livet, säger Alzheimerfondens generalsekreterare Liselotte Jansson i ett pressmeddelande.

Nästa vecka kommer Alzheimerfonden också att synas på Clear Channels digitala skyltar med en rörlig annons.
– Ibland jobbar vi med kunder vars budskap känns extra bra att vara med och sprida i samhället, Alzheimerfonden är en sådan kund och dessutom en ny kund för oss. Vi tycker också att det är roligt att se att Alzheimerfonden har valt att ta ut sitt viktiga samhällsbudskap både via våra traditionella och digitala skärmar, kommenterar Sofie Brange, presschef på Clear Channel.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Tunnelbanan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.