Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Amatörmodeller i centrum när Cellbes släpper nationell kampanj

Publicerad: 24 Januari 2019, 08:24

Svenska Cellbes turnérade runt i Sverige och streetcastade kvinnliga modeller. Nu tar de plats i modevarumärkets senaste kampanj signerad New Ad Agency.


Ämnen i artikeln:

Reklam

Det svenska modeföretaget Cellbes har sitt säte i textilhuvudstaden Borås där bolaget med sina 300 anställda omsätter cirka 600 miljoner kronor.

Trots sin storlek är varumärket ganska okänt hos en större kundbas, vilket man genom en ny kampanj signerad New Ad Agency försöker råda bot på.

I kampanjen har Cellbes tillsammans med New Ad Agency turnerat runt på mindre orter runtom i landet där de hittat modellerna för kampanjen på gatan. De streetcastade modellerna har fått komma in i en studio preppad med andra modeller där de fått agera huvudperson i bilderna. Totalt har cirka 60 streetcastade kvinnor varit med i kampanjen som fotograferats av Andreas Kock.

Arbetsgrupp:

Uppdragsgivare:

Kristina Hermansson, marknadsdirektör Cellbes

Charlotte Nordén, VD Cellbes

Byrå: New Ad Agency

Jocke Jonason, CD

Jens Pamp, projektledare

Elena Jonason, AD

Sofia Ratz, design

Produktion:

Alexandra Flink, Special Projects.

Jennie Rune, Special Projects.

Andreas Kock, Fotograf

Gisela Rydberg, stylist

Bengt Fröderberg, scenograf

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Reklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.