Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Amelia visar insidan i ny kampanj

Publicerad: 9 november 2012, 09:32

Amelia vill visa sin omgörning i en ny kampanj som lyfter fram innehållet i tidningen snarare än bara omslaget. Kampanjen kommer att dominera stortavlorna i Stockholms tunnelbana och på pelare runt om i landet.


Ämnen i artikeln:

Amelia

Resumé skrev för några veckor sedan om Amelias omgörning av tidningen, där både förmgivningen och innehållet uppdaterades.

– Den nya formen är modern och har för avsikt att underlätta för våra  läsare. Den gynnar också annonsörerna då deras annonsutrymme blir  renare. Innehållet kommer att ändras lite samtidigt som vi har varit  noga med att behålla Amelias kärna, sa chefredaktören Åsa Lundegård då  till Resumé.

Nu går Amelia ut i en stor rikstäckande kampanj för att visa upp sitt  nya jag. I stället för att bara visa upp omslaget, lyftar man fram  innehållet.

I kampanjen visar man upp texter, reportage, matexperten Malin Landqvist och sina profiler Bengt Ohlsson och Rebecka Åhlund.

– Vår stora omgörning har kanske allra mest handlat om att få nya  läsare att upptäcka amelia. Det var vår viktigaste utmaning – och det vi  sökte efter i idéer och "tänk" för just den här kampanjen, säger Åsa  Lundegård.

Reklambyrå är Beamonesque.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Amelia

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.