Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

American Apparel: ”Bilderna är konstnärliga”

Publicerad: 15 maj 2013, 13:27

Skärmdump från American Apparels webbshop

Nu tillbakavisar American Apparel kritiken mot företagets bilder på halvnakna kvinnor i sin webbshop.


Ämnen i artikeln:

American Apparel

– Tyvärr har vissa bloggare förväxlat konstnärliga modefotografier med själva produktbilden, skriver Ryan Holiday, marknadschef på American apparel, i ett mejl till Expressen.se.

Det var i går som bloggen ”En blommig tekopp”som uppmärksammade American Apparels sätt att visa upp sina unisex-skjortor på sajten. Blogginlägget spreds som en löpeld i sociala medier och företaget kritiseras nu hårt för att diskriminera kvinnor i sin marknadsföring.

– I det här fallet är den faktiska produktbilden för unisexplagget lika påklädd för kvinnor som för män, skriver Ryan Holidayi mejlet. Dessvärre har vissa bloggare förväxlat produktbilderna med de konstnärliga modefotografierna, vilket har resulterat i den här kontroversen.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

American Apparel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.