Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

American Express breddar varumärkesbilden

Publicerad: 9 November 2018, 08:41

Kampanjen kommer att gå brett i både tv och digitala medier i både Sverige och Norge.


Ämnen i artikeln:

American ExpressReklam

American Express uppfattas nog av de flesta som ett kreditkort där man måste ha de stora spenderarbyxorna på sig för att kortet ska vara värt det.

I en ny kampanj försöker man nu bredda bilden av varumärket genom att berätta om sitt kort SAS Amex Classic med noll kronor i årsavgift. USP:en som förmedlas i kampanjen är att kunder ska få poäng på sina vardagsköp som senare kan användas till flygresor med SAS. Filmerna kommer att visas i TV4 och kompletteras med en digital satsning med 80 miljoner visningar samt i Schibsteds universum.

Filmerna är framtagna av Kontrapunkt Kommunikation.

Arbetsgrupp:

ABLE Film:
Producent: Katarina Wildhuss
Regi: Andreas Tibblin
DoP: Marcus Rönne
Postproduktion: ABLE Film. Katarina Wildhuss och Johan Samuelsson
Production manager: Vilma Josephson

Kontrapunkt Kommunikation:
Projektledare/copy: Magnus Hestréus
AD: Charlie Palm, Anders Östman och Mikael Cyon
Musik: Mikael Cyon

American Express:
Marketing Manager: Philip Trocme
Marketing Executive Nordic Consumer Acquisition: Line Grøttum

Mediebyrå: Mindshare

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

American ExpressReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.