Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Amerikanskt basketproffs utmanar Europa

Publicerad: 21 Augusti 2014, 09:23

Resan mot att bli en av världens bästa basketspelare har inte varit enkel för Kevin Durant som växte upp under tuffa förhållanden. Men kunde han så kan andra. Det är budskapet i Nikes Footlocker-kampanj "Be the Baddest" av Wieden+Kennedy.


Ämnen i artikeln:

NikeWieden+Kennedy

Filmen visar Kevin Durants resa till toppen och är tänkt att inspirera europeiska basketspelare.

Budskapet är att om man fortsätter att jobba och verkligen tror på sig själv så kan man en dag ta över efter Kevin Durant och förtjäna titeln "Baddest player alive".

Kampanjen marknadsför nya kollektionen Nike KD7 och Air Force 1, som finns tillgängliga via Footlocker.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

NikeWieden+Kennedy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.