Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 22 Mars 2012, 15:37
Det blir bättre med tiden. Det menar AMF och F&B som idag släpper sitt nya reklamkoncept.
Sedan åtta år tillbaka har F&B med AMF konsekvent pratat om framtiden. Nu tar man nästa steg och lanserar en ny karaktär, tiden.
– Ända sedan vårt samarbete inleddes har vi på olika sätt kommunicerat att framtiden är ljus. För om man tror på framtiden blir det lättare att engagera sig i sin pensionslösning. Nu tar vi det här konceptet ett steg till och introducerar personen som styr tiden. Han om någon kan påvisa att det mesta blir bättre med tiden, Jacob Nelson, copywriter på Forsman & Bodenfors i en kommentar.
Första filmen som går upp idag presenterar karaktären.
Imorgon lördag går nästa film live där karaktären förklarar varför vi skruvar fram klockan till sommartid varje år.
Förutom filmer i tv kommer karaktären också få en egen Facebooksida.
FAKTA ARBETSGRUPP:
Byrå: Forsman & Bodenfors
Kund: AMF
Uppdragsgivare: Åsa Ambuhm, Cecilia Rosendahl Lavén
Titel: "Alla tiders pensionsbolag"
Projektledare: Leif Sorte
Produktionsledare: Nicole van Rooij Ekström
Art Director: John Bergdahl
Copywriter: Anna Qvennerstedt, Jacob Nelson
Formgivare: Ellinor Bjarnolf, Åsa Plahn
Byråproducent: Magnus Kennhed
Webbproducent: Helena Wård
Regi: Traktor
Producent: Anders Gernandt
Produktionsbolag: The Producers
Postproduktion: Stopp
Mediebyrå: Mindshare
Tero Marjamäki