Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

AMF:s tidlösa kampanj

Publicerad: 22 mars 2012, 15:37

Det blir bättre med tiden. Det menar AMF och F&B som idag släpper sitt nya reklamkoncept.


Ämnen i artikeln:

AMFAMF PensionForsman & Bodenfors

Sedan åtta år tillbaka har F&B med AMF konsekvent pratat om framtiden. Nu tar man nästa steg och lanserar en ny karaktär, tiden.

– Ända sedan vårt samarbete inleddes har vi på olika sätt kommunicerat att framtiden är ljus. För om man tror på framtiden blir det lättare att engagera sig i sin pensionslösning. Nu tar vi det här konceptet ett steg till och introducerar personen som styr tiden. Han om någon kan påvisa att det mesta blir bättre med tiden, Jacob Nelson, copywriter på Forsman & Bodenfors i en kommentar.

Första filmen som går upp idag presenterar karaktären.

Imorgon lördag går nästa film live där karaktären förklarar varför vi skruvar fram klockan till sommartid varje år.

Förutom filmer i tv kommer karaktären också få en egen Facebooksida.

FAKTA ARBETSGRUPP:

Byrå: Forsman & Bodenfors

Kund: AMF

Uppdragsgivare: Åsa Ambuhm, Cecilia Rosendahl Lavén

Titel: "Alla tiders pensionsbolag"

Projektledare: Leif Sorte

Produktionsledare: Nicole van Rooij Ekström

Art Director: John Bergdahl

Copywriter: Anna Qvennerstedt, Jacob Nelson

Formgivare: Ellinor Bjarnolf, Åsa Plahn

Byråproducent: Magnus Kennhed

Webbproducent: Helena Wård

Regi: Traktor

Producent: Anders Gernandt

Produktionsbolag: The Producers

Postproduktion: Stopp

Mediebyrå: Mindshare

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.