Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Amir Chamdin bakom nya bredbandsfilmer

Publicerad: 30 april 2008, 11:36

Regissören Amir Chamdin och reklambyrån Familjen står bakom de nya reklamfilmerna från Bradbandsbolaget. Konceptet ska visa att Bredbandbolaget är ”bredare än bredband”.


Bredbandbolaget ville visa vilka  möjligheter i form av olika tilläggstjänster som bolaget kan erbjuda via sitt bredband. Amir Chamdin , som bland annat regisserat reklamfilmer åt JC, Nokia, Adidas och H&M samt musikvideor åt med The Cardigans, The Hellacopters, The Ark, Mando Diao och Moneybrother, fick uppdraget. Det nya konceptet ska visa att Bredbandsbolaget är ”bredare än bredband”. Bakom kampanjen står reklambyrån Familjen.

Filmerna, varav den första har premiär den 1 maj, kommer att visas på  TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Discovery och MTV. Detta backas även upp av webb och annonser i livsstils- och inredningsmagasin.

Inspirationen till reklamfilmernas ljus och uttryckssätt kommer delvis från filmerna Big Fish och The Life Aquatic. Filmerna kommer att gå till slutet av sommaren.

Georgi Ganev , marknadschef på Bredbandsbolaget, berättar om den nya kommunikationen.
– Bredband börjar bli en självklarhet men går att utnyttja mycket mer än idag. Vi vill inspirera till att använda bredbandet bredare. Idag har vi exempelvis Box där man kan lagra sina filmer, bilder och musik på nätet. För att ta ett ännu bredare grepp så har vi lanserat Bredbandsexperten som hjälper till att integrera alla datorer och tekniska prylar med varandra.

Bredbandsbolaget är en del av Telenor.

Bredbandsbolaget

Byrå: Familjen
 Arbetsgrupp: Mats Eriksson p rojektledare,  Jonas  Söderström planner, Cornelia Waldersten ad, Per Backström ad, Johanna Hellgren och Caroline Edgren Richt copy
Regi: Amir Chamdin
Producent: Camilla Geijer, Another Production

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.