Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Anders Wall sågar Michael Storåkers

Publicerad: 7 Mars 2011, 09:26

McCann-profilen Michael Storåkers tog över den anrika auktionsfirman Bukowskis och såg till att byta logga och grafisk profil omgående. Agerandet sågas av finansmannen Anders Wall.


Ämnen i artikeln:

Michael StoråkersJensen Pamp McCannBukowskis

Anders Wall och Michael Storåkers. Foto: Resumé och Stefan Borgius.

Bukowskis nya logga.

Auktionsbyrån Bukowskis bytte logga och grafisk profil i höstas med hjälp av designbyrån Jensen Pamp McCann.

Michael Storåkers iscensatte arbetet som nytillträdd vd – nu får han hård kritik av finansmannen Anders Wall, i en intervju i Dagens Industri.

Dagens Industri: Du har i många år varit kund och delägare i Bukowskis. Vad säger du om att nya vd:n Michael Storåkers bytte logga?
– Jag har en lång historia med Bukowskis. Låt mig säga så här – jag blev förvånad. En erfarenhet jag har är att de verkställande direktörer som börjar sitt nya arbete med att byta logga och som inreder sitt nya kontor innan de tjänat de första pengarna gör oftast ett misstag. Det är inte där man ska börja. Man ska börja med att visa att man kan göra affärer och det tror jag inte ligger i loggan eller hur ditt kontor ser ut, säger Anders Wall till Dagens Industri

Resume.se har inte lyckats få tag i Michael Storåkers, men tidigare har han uttalat sig om omgörningen så här:

– Det är för att kunderna ska känna igen sig och uppleva ett Bukowskis, säger Michael Storåkers.

– Det jag personligen faller för med utseendet på den nya loggan är kombinationen sirlig 1700-talsskrift och samtida lekfull spontanitet. Det är ju en vital del av Bukowskis, närheten mellan sekel , konst, hantverk  och material, säger Michael Storåkers.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.