söndag24 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Andra Fyll på-filmen för Gevalia här

Publicerad: 13 juni 2012, 13:52

Gevalia sänder en film kring kaffet Monsoon Storm idag. Målet med filmen är att lyfta fram Gevalias mörkrostade sortiment med ursprung från exotiska platser. Den Lowe Brindfors-signerad filmen visar en bolljagande hund som möter urkrafterna i en monsunstorm och träffar på en elefant.

Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsRickard VillardGevaliaReklam

KB

Karl-Johan Byttner


Filmen är den andra aktiviteten som Lowe Brindfors gör inom ramen för det nya konceptet Fyll på.

Den nya filmen ska sändas på såväl tv som webb:
–  Uppgiften var att dramatisera Gevalias mörkrostade kaffe Monsoon Storm  som präglats av de Indiska monsunvindarna. Idén till filmen hämtade vi  från bilden på förpackningen", säger Rickard Villard, CD på Lowe  Brindfors i en kommentar.

Han menar att idén till själva filmen är  baserad på en metafor som bygger på mötet mellan en hund och elefant på  en svensk äng.

Något som kanske kan låta som ett något osannlikt möte och därmed ligger hela uppgiften i själva utförandet, resonerar Rickard Villard:
– Resultatet speglar känslan och kraften i det exotiska kaffets karaktär, säger han.

Filmen  är regisserad av Jörgen Lööf. Den Oscarsnominerade fotografen John  Mathieson står för filmfoto.

Han är bland annat känd för filmen  Gladiator:
– Vi är extra glada att vi fått möjlighet att jobba med sådana proffs som Jörgen och John, säger Rickard Villard i en kommentar.

Arbetsgrupp:
Kund: Kraft Foods
Ansvarig uppdragsgivare: Malin Jennerholm , nordisk marknadschef
Jobbtitel: Gevalia/Exotics
Reklambyrå: Lowe Brindfors
Byråproducent: Marcus Sundqvist/Colony
Produktionsbolag: Atmosfär
Regissör: Jörgen Lööf
Producent: Pelle Ohrgren
Fotograf: John Mathieson
Klippare: Rick Waller
Post Production: Stopp
Ljud: Housework, Janne Andersson
Musik: Adam Norden
Production service: Moviebar

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev