Reklam
Anette Jannerö kan konsten att sälja hamburgare
Publicerad: 15 oktober 2015, 13:29
Vinnaren Anette Jannerö. Foto: Press
Anette Jannerö, Max hamburgare, blir årets marknadschef i kategorin Snabbmat. ”Allt vi gör grundar sig på ett omfattande varumärkesarbete byggt på konsumentinsikt om våra”, säger hon.
Anette Jannerö började som marknadschef på Max för två år sedan. Nu blir hon Sveriges bästa marknadschef för andra året i rad.
Hon tar hem priset i konkurrens med: Sarah Frelin Ekvall, Burger King, Pernilla Näslund, Frasses, Jeff Jackett, McDonald's, Annie Sahlén Jansson, Pizza Hut, Lena Lundvall, Sibylla och Eva Ekeberg, Subway.
För Max hamburgare är rörlig bild den viktigaste marknadskanalen. Här sneglar de nu allt mer mot de digitala plattformarna.
– De digitala kanalerna blir en allt större del av våra målgruppers mediekonsumtion och Max ska ju givetvis vara där målgrupperna är med relevant budskap. Vi lägger därför allt större vikt på de digitala kanalerna, både de egna och köpta, säger Anette Jannerö.
Max hamburgare har satsat mycket på att utveckla nya digitala hjälpmedel såsom expresskassor.
– Nu har vi nyligen lanserat en app där du kan förbeställa och betala din mat och hämta den när det passar dig.
Max hamburgare jobbar med:
Reklambyrå: Acne Advertising
Mediebyrå: Starcom
PR-byrå: JMW
Webbyrå: Agents
Extern konsult inom grafisk formgivning och förpackningar: Vivi Sumpton målgrupper.