Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag16.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Anette Jannerö kan konsten att sälja hamburgare

Publicerad: 15 Oktober 2015, 13:29

Vinnaren Anette Jannerö.

Foto: Press

Anette Jannerö, Max hamburgare, blir årets marknadschef i kategorin Snabbmat. ”Allt vi gör grundar sig på ett omfattande varumärkesarbete byggt på konsumentinsikt om våra”, säger hon.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Bästa Marknadschef

Anette Jannerö började som marknadschef på Max för två år sedan. Nu blir hon Sveriges bästa marknadschef för andra året i rad.

Hon tar hem priset i konkurrens med: Sarah Frelin Ekvall, Burger King, Pernilla Näslund, Frasses, Jeff Jackett, McDonald's, Annie Sahlén Jansson, Pizza Hut, Lena Lundvall, Sibylla och Eva Ekeberg, Subway.

För Max hamburgare är rörlig bild den viktigaste marknadskanalen. Här sneglar de nu allt mer mot de digitala plattformarna.

– De digitala kanalerna blir en allt större del av våra målgruppers mediekonsumtion och Max ska ju givetvis vara där målgrupperna är med relevant budskap. Vi lägger därför allt större vikt på de digitala kanalerna, både de egna och köpta, säger Anette Jannerö.

Max hamburgare har satsat mycket på att utveckla nya digitala hjälpmedel såsom expresskassor.

– Nu har vi nyligen lanserat en app där du kan förbeställa och betala din mat och hämta den när det passar dig.

Max hamburgare jobbar med:
Reklambyrå: Acne Advertising
Mediebyrå: Starcom
PR-byrå: JMW
Webbyrå: Agents
Extern konsult inom grafisk formgivning och förpackningar: Vivi Sumpton målgrupper.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.