Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Anja och Filippa reser från "böna till kopp" för Löfbergs räkning

Publicerad: 1 Februari 2019, 10:03

Anja Pärson och Filippa Rådin är aktuella med ännu en reklamkampanj. Den här gången för kaffe.


Ämnen i artikeln:

Reklam

I en ny kampanj för Löfbergs ska Anja Pärson och Filippa Rådin ska lära sig mer om kaffe.

I en serie filmer som görs inhouse av Löfbergs och som ska gå i kaffeföretagets och Anja och Filippas sociala kanaler ska paret bland annat ta reda på hur kaffe påverkas av klimatförändringar och hur man kan förbättra kaffesmaken därhemma.

– Vi kom på att vi vet alldeles för lite om kaffe, trots att vi dricker det varje dag. Nu vill vi lära oss mer om kaffe. Allt från hur det odlas och hamnar på hyllan i vår butik, till varför kaffe kan smaka så olika, säger Anja Pärson och Filippa Rådin

Från Löfbergs sida hoppas man att filmerna ska bidra till att öka kaffeintresset och samtidigt få fler att tänka till kring klimatförändingarna.

– Anjas och Filippas följare tillhör en växande skara medvetna konsumenter som vill ta beslut som gör skillnad för planetens framtid. Kan vi få fler att förstå värdet av en god kopp kaffe har vi kommit långt, säger Lena Rodin, marknadschef på Löfbergs.

Ämnen i artikeln:

Reklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.