Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ankungen som avgudar Kalle Anka – rörande reklam för Disneyland

Publicerad: 9 Januari 2019, 08:02

Disneyland i Paris vill med sagans hjälp visa vilken magi som platsen erbjuder. Filmen är framtagen av BETC Paris.


Ämnen i artikeln:

DisneyBETCReklamReklamfilm

Att ha en idol som man följer I varje steg, vill efterlikna och drömma om att kanske en dag få gå i dennes fotspår hör barndomen till. Nu har BETC Paris skapat en varumärkesbyggande reklamfilm för Disneyland i den franska huvudstaden som de flesta nog kan relatera till.

I berättelsen får vi följa en ankunge som subtler över en Kalle Anka-tidning och faller pladask för den eldige Disney-karaktären. Vi ser ankungen härma hans gester och vredesutbrott. Han sover med tidningen som tak. Men när vinter kommer blir verkligheten plötsligt väldigt påtaglig. I slutet av filmen får ankungen träffa idolen – på Disneyland.

Reklamfilmen bär budskapet "Where Magic Gets Real," och ackompanjeras av en cover på låten "The Impossible Dream (The Quest)" från musikalen Man of La Mancha. Kampanjen ska tydliggöra Disneyland Paris som en plats för magiska barnberättelser där sagan blir lite verkligare för barnbesökare.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

DisneyBETCReklamReklamfilm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.