Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Anmälningsvåg mot Ikea-filmen

Publicerad: 31 maj 2013, 12:05

Ikea tar död på trädgårdstomtar.
Det uppskattas inte av alla.
Anmälningarna haglar mot möbeljättens nya reklamfilm i Storbritannien.


Ämnen i artikeln:

IKEAIKEAMother London

Ikeas reklamfilm ”Time for Change” – gjord av reklambyrån Mother UK – har budskapet att britterna ska utrota sina trädgårdstomtar och fräscha upp med nya utemöbler.

Men greppet kritiseras. Sedan reklamfilmen, där en familj dödar  sina trägårdstomtar, släpptes har den anmälts femtio gånger och kallas  opassande för barn, stötande, skrämmande, våldsam och uppmuntrande till  asocialt beteende, skriver brittiska Daily Mail, enligt GP.

– Det var  uppenbart att Ikeas nya kampanj skulle orsaka uppror, vi är ett land om  trädgårdstomteälskare. De kommer säkerligen leva längre än Ikeamöbler,  säger Twigs Way, trädgårdshistoriker och författare, till Daily Mail.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

IKEAIKEAMother London

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.