Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Annonsbomben

Publicerad: 21 Januari 2011, 09:12

Volkswagen drar till med en rejäl annonschock i veckans nummer av DI Weekend. Över 28 helsidor gör man reklam för nya VW Passat.


Ett av tre stora "utvik" i DI Weekend.

DI Weekend når ut till en uttalat attraktiv målgrupp för många annonsörer. Med detta i åtanke har Volkswagen valt att förlägga en rejäl investering i veckans nummer. Förutom ett stort antal konventionella helsidor har man dessutom tre stora partier där sidorna vänds ut som en affisch. Totalt handlar det om 28 helsidor.

Det finns inga andra annonsörer med i hela tidningen.

– Det här är vår absolut viktigaste lansering i år. Passat är en jätteviktig bil för oss och då har vi valt att göra så här. DI Weekends målgrupp passar perfekt eftersom Passat säljs mycket som tjänstebil. Att göra något som sticker ut lite extra är en bra startpunkt, säger Åke Lundberg, marknadschef på Volkswagen Sverige.

Hur mycket fick ni betala?

– Det svarar vi inte på.

Volkswagens byrå är DDB Stockholm.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.