Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Annonsen som får ett nytt slut i mörkret

Publicerad: 28 December 2018, 10:13

Strax innan jul prydde Volkswagen och Nord DDB baksidan av DI Weekend med en innovativ printlösning.


Ämnen i artikeln:

Nord DDBReklamVolkswagen

Varje år sker omkring 60 000 viltolyckor på de svenska vägarna. För att marknadsföra den nya funktionen Night vision på modellen Tuareg valde Volkswagen den 21 december, årets mörkaste dag, att uppmärksamma viltolyckorna med en annons som skiftar i mörkret och påvisar hur mycket av vad vi ser påverkas så fort ljuset försvinner.

Strofen som i dagsljus slutar med "Det som hände var ofattbart" får i mörkret tillägget ", den stora bilen hann bromsa in."

– Ta ett kik, på Volkswagens moderna teknik. Gör det i denna annons, och låt dig häpnas av din egen respons. Och var försiktig på vägarna i jul, när du åker på semester från ditt ekorrhjul, säger Svante Pårup och Anton Bolin, kreatörerna bakom idén.

Arbetsgrupp Nord DDB:

Anton Bolin, Art director
Svante Pårup, Copywriter
Simon Higby, Creative lead
Maja Björklén, Business director
Anna Lisspers, Faktor
Linda Weissman, Original
Andreas Dahlqvist, CCO

Dokumentation:
Christian Björnerhag, Haris Badic, Edward Lever, Tomas Wall

Illustratör:
Tomas Lindell

Volkswagen:
Jeanette Asteborg
Carl Sundstedt

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nord DDBReklamVolkswagen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.