Reklam
Annonsen som ger Saatchi & Saatchi vinsten i Reklamcupen
Publicerad: 22 augusti 2017, 14:58
För andra året i rad kammar Saatchi & Saatchi DN:s Reklamcupen. Den här gången med nya kunden Jeep.
Vinnarannonsen är utformad som två berg med en väg mellan sig och berättar historien om en person som tillsammans med sin Jeep försvinner ut i ett nytt liv i vildmarken.
– Wow, kul och efterlängtat slut på en svettig reklamsommar! Roligt att juryn uppskattade ett annorlunda form- och copygrepp, säger Saatchi & Saatchis Alexander Rehnby, art director bakom kampanjen.
Jeep är en ny kund för Saatchi & Saatchi, men byrån vann Reklamcupen även i fjol. Då för den dåvarande uppdragsgivaren Toyota.
I årets omgång av Reklamcupen var det ett 20-tal annonsörer som gjorde upp om titeln "Svensk Reklamcupsmästare".
Här är annonsen:
Arbetsgrupp:
Copy: Erik Wingfors
AD: Lisa Engardt och Alexander Rehnby
Projektledare: Peter Bergendahl
Produktionsledare: Louise Persson
Uppdragsgivare: Jesper Albansson