Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Annonsören som storsatsar i lågkonjunktur

Publicerad: 25 november 2008, 20:13

Efter ett par framgångsrika år tillsammans avslutades samarbetet mellan Jerlov och HAFA Badrum i skiftet 2004/2005. Nu är kunden tillbaka.


Badrumsföretaget HAFA tänker satsa i lågkonjunkturen. Foto:HAFA

– Vi jobbade väldigt bra ihop men där någonstans beslöt vi oss för att ta en paus i samarbetet. Därefter gjorde HAFA arbetet själva. Nu är de tillbaka, säger Fredrik Jerlov, vd på Jerlov.

Enligt Fredrik Jerlov ringde HAFA:s vd Ola Andrée upp en fredag för några veckor sedan.
– Han sa nu är det lågkonjunktur. De andra drar ner. Så då gasar vi. Det är kul att det finns någon som kommer ihåg vad de lärde ut i skolan. Nu är tiden mogen för utmanare, säger Fredrik Jerlov.

Jerlov kommer bland annat göra reklamfilm i tv för HAFA samt en del andra aktiviteter.

Satsar HAFA mer nu än tidigare?
– Det är svårt att svara på. Vi kommer att sätta oss ner nu och ta fram allt material men det jag kan säga är att det är en stor satsning. Det här är en bra kund och var ett av våra bästa case som vi pratat mycket om. Alla siffror blev väldigt bra på grund av det som vi gjorde för dem förra gången så det ska bli kul att återigen jobba ihop.

Första kampanjen är planerad till januari. Enligt Stefan Kavsjö, projektledare på Jerlov, blir det en bred mediesatsning.
– Mer än så kan jag inte säga i nuläget. Men det kommer att synas.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.