Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ännu en byråfusion i Norrköping

Publicerad: 7 Maj 2015, 09:29

Effect by Gaia

Foto: Pressbild

Effekt by Gaia är ett resultat av en hopslagning av tre Norrköpingsbyråer. Den nya digitalbyrån ska hjälpa företag med kreativ digital kommunikation.


It-byrån Gaia, det digitala produktionsbolaget Effektfabriken och reklambyrån Idadesign är alla baserade i Norrköping och har spetskompetens inom olika områden. Tillsammans bildar de nu den nya digitalbyrån Effekt by Gaia.

– Med vår kombination av kreativ digital kommunikation, grym design och smart IT kan vi ta ett helhetsgrepp om det digitala – från affärskritiska system till effektiv kundkommunikation och skapa fantastiska kundupplevelser som ger fler och mer lojala kunder, säger Peter Brauner, medieproducent på Effekt by Gaia.

På Effekt by Gaia återfinns formgivare, 3D-animatörer, UX-experter, kreatörer, konceptutvecklare, fotografer, kommunikationsstrateger och filmskapare. Dessutom finns ett 40-tal it-experter som arbetar med it-lösningar.

– Det som särskiljer oss är framför allt att vi erbjuder våra kunder en samarbetspartner som kan hjälpa dem med hela deras digitala process – från affärssystem till kunddialog. Det kan vi tack vare vår långa erfarenhet inom såväl digital produktion, reklam och strategi som inom IT-system, integration och business intelligence – vilket är förutsättningar för att skapa en effektiv digital kundkommunikation som t ex e-handel och andra omnichannel-lösningar, säger vd Johan Lindén.

Av ett pressmeddelande framgår att syftet med byråfusionen är att utöka kunderbjudandet och ha möjlighet att ta ett helhetsgrepp om kundernas digitala processer. Den nya byrån arbetar med analys, kommunikationsstrategi, digitala koncept, formgivning, webb, programmering, användbarhet, mediaproduktion och kommunikation.

– Vi tror på att skapa fantastiska digitala kundupplevelser i alla situationer där kunden möter ett företag. Helt enkelt en digital kundresa, som ger fler och mer lojala kunder och skapar affärsnytta på riktigt. Nu ska vi visa att vi är regionens vassaste digitalbyrå och göra avtryck i branschen, säger creative director, Ida Lilja.

Linnéa Kihlström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.