Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Anomaly New York värvar svenskt CD-team

Publicerad: 10 Januari 2018, 08:21

Jonas Wittenmark och Tobias Carlson.

Kreatörsduon Jonas Wittenmark och Tobias Carlson byter byrå i New York och går till Anomaly som nyligen utsågs till "Agency of the Year".


Ämnen i artikeln:

Tobias CarlsonAnomalyReklamJonas Wittenmark

Jonas Wittenmark och Tobias Carlson värvas till Anomaly NY som creative directors för Hershey's, däribland annat varumärken  som Kit Kat ingår. Kreatörsduon har nyligen två framgångsrika år bakom sig med Dos Equis och långkörarkampanjen "The Most Interesting Man in the World" på Havas NY. Dessförinnan var de på Mother New York där de gjorde kampanjer för Stella Artois och Stella Artois Cidre.

Kreatörsduon lämnade Sverige och CP+B 2014, men teamade upp redan på Mother i London 2003 innan de värvades till StrawberryFrog i Amsterdam.

– Vi har precis fått Greencards och ville egentligen prova att frilansa ett tag, men när Anomaly undrade om vi ville hoppa på var det lätt att tacka ja,  säger Tobias Carlson,

– Vi tycker att Anomaly är en av de mest intressanta byråerna i New York, speciellt eftersom de inte beter sig som en klassisk byrå och dessutom har ett enormt momentum just nu säger Jonas Wittenmark.

Anomaly NY utsågs nyligen till Agency of the year 2017 i AdAge.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.