Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

ANR BBDO i livsviktig kampanj

Publicerad: 21 januari 2013, 14:26

10 000 svenskar drabbas av plötsligt hjärtstopp varje år. Endast 500 överlever. ANR BBDO hjälper nu Hjärt-Lungfonden i en kampanj för hjärtstartare.


Ämnen i artikeln:

anr+1Hjärt-Lungfonden

– Vi vill fokusera på hur viktig tiden är vid ett hjärtstopp. Om man  använder en hjärtstartare inom 180 sekunder från ett hjärtstopp så ökar  chansen för överlevnad med 75 procent, säger Oskar Skott, AD på ANR BBDO  i en kommentar.

Såväl film- som radio-kampanjen leder till  Hjärt-Lungfondens hemsida där man själv kan testa om man skulle hinna  till en hjärtstartare i tid.

Personer kan också tipsa Hjärt-Lungfonden om det saknas hjärtstartare i ens omedelbara närhet.

Organisationen kontaktar sedan företag i närheten av platsen som anges och informerar om behovet av hjärtstartare.

Filmen är regisserad av Tarik Saleh och Erik Gandini tillsammans med Henrik Henrik Film och går upp vid slutet av januari.

Här finns mer information om kampanjen.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

anr+1Hjärt-Lungfonden

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.