Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

ANR BBDO utser sin första pr-chef

Publicerad: 7 maj 2014, 10:52

Camilla Westman, Pontus Karlsson.

Foto: ANR BBDO.

Ume.net-kampanjen ”Leva med lagg” har fått stor uppmärksamhet i dagarna. ANR BBDO vill nu bredda verksamheten och storsatsar inom pr-området. Camilla Westman blir ansvarig för att driva pr-biten. Hon har tidigare bland annat varit chef för den svensk-amerikanska handelskammaren i Los Angeles.


Ämnen i artikeln:

ANR BBDOPontus Karlsson

– Jag har följt ANR BBDOs utveckling och imponerats av deras kreativa  kompetens och förmåga att skapa starka kampanjer med viral spridning  både i Sverige och internationellt, säger Camilla Westman.

ANR BBDO:s  Ume.net.kampanj ”Leva med lagg” har fått stor uppmärksamhet i dagarna –  byrån har använt VR-glasögonen Oculus Rift och ett specialbyggt system  för att låta fyra försökspersoner testa hur det är leva med lagg i den  verkliga världen.

Reklamfilmen fick en miljon Youtube-klick under bara ett dygn.

ANR BBDO skapade också stor uppmärksamhet med TCO-kampanjen ”Like a Swede”.

Byrån vill nu bredda verksamheten och Camilla Westman får uppdraget att utveckla ANR BBDO:s erbjudande inom pr-området.

–  I takt med att gränsen mellan reklam och pr suddas ut känns det helt  rätt att arbeta för en byrå som vill driva den utvecklingen, och inte  bara anpassa sig till den, säger hon.

Hon är nyss hemkommen från Los Angeles där  hon drev den svensk-amerikanska handelshammaren och  ompositionerade varumärket.

Hon har också startat eventkonceptet ”The  Swedish Affär”, som lyfter fram svenska och kreativa och innovativa  företag för den amerikanska marknaden. Dessförinnan har hon varit  pr-rådgivare på Friends Agenda och jobbat med kunder som Ericsson, Tele2  och EU-kommissionen i Sverige.

Camilla Westman ska dels fokusera på  att bidra med olika pr-perspektiv i kommunikationsarbetet, dels lägga  grunden för ett bredare erbjudande –
ANR BBDO ska anställa flera  personer med pr-kompetens.

– För oss känns det som ett naturligt steg  att utöka vår kompetens inom pr-hantverket Camilla är den perfekta  personen för att driva denna satsning med precis rätt kombination av  entreprenörsanda och känsla för kreativ kommunikation, säger Pontus  Karlsson, vd för ANR BBDO i en kommentar.

ANR BBDO har 20-talet medarbetare i Stockholm och ingår i nätverket med samma namn som har kontor i 81 länder i världen.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

ANR BBDOPontus Karlsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.