Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag01.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

ANR BBDO vill ändra synen på mäklare

Publicerad: 6 Mars 2013, 13:13

Skandiamäklarna går ut i en kampanj för att förändra synen på mäklare. Ledstjärnan är att använda ordet Kvalitetsmäklare. Kampanjen är signerad ANR BBDO och är den första för byråns nya kund.


Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

Skandiamäklarna pekar på att undersökningar visar att förtroendet för mäklare är lågt och att branschen har ett skamfilat rykte.

Komediserien  Mäklarna med Kjell Bergqvist och Cecilia Frode från 2006 har nog inte  direkt bidragit till att förändra uppfattningen om mäklare i en positiv  riktning.

Skandiamäklarna vill förändra synen på mäklare en gång för  alla och går
ut i en ny kampanj signerad ANR BBDO.

Kampanjen har låtit  sig inspireras av internetfenomet What people think I do och är ANR  BBDO:s första kampanj för Skandiamäklarna:
– För oss är en  kvalitetsmäklare någon som brinner lika mycket för att göra det bästa  för kunden som för att sälja. Ett stort hjärta är ett måste, säger  Andreas Müchlich, marknadschef på Skandiamäklarna i en kommentar.

Han berättar att man internt har arbetet med begreppet Kvalitetsmäklarna i många år, men att det nu ska användas på bred front:
–  För mäklare känns det väldigt aktuellt att ha så pass mycket  självdistans att man faktiskt kan börja tala om de fördomar och  missuppfattningar som finns, allt för att kunna motbevisa dem, säger  Stephanie Moradi, copywriter på ANR BBDO i en kommentar.

Skandiamäklarna söker nu över 100 nya ”kvalitetsmäklare” via kampanjen.

Vem  som helst kan dock inte bli mäklare, utan personer som ska få chansen  att komma på intervju måste först genomgå ett kvalitetstest som sätter  både ”kunskaperna” och ”yrkesmoralen” på prov.

Kund: Skandiamäklarna
Uppdragsgivare: Andreas Mühlich

Arbetsgrupp ANR BBDO:
Creative  Director: Andreas Lönn
Copywriter: Stephanie Moradi
Art Director:  Fredrik Broander
Planner: Maria Sandberg
Produktionsledare: Giustina  Guariglia
Projektledare: Pontus Karlsson
Webb: Happiness

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.