Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

ANR BBDOs nya kampanj för Unionen

Publicerad: 13 Januari 2014, 13:58

"Under supervalåret 2014 kan vem som helst bli vald". Det är budskapet i Unionens nya kampanj för att få fler att vilja bli förtroendevalda.


Ämnen i artikeln:

UnionenANR BBDO

Att skapa en personvalskampanj är inte längre bara en angelägenhet för politiker. I Unionens och ANR BBDO:s nya kampanj för att locka människor att bli förtroendevalda på sina arbetsplatser får två kandidater varsin reklamfilm värdig en amerikansk presidentkandidat.

Förtroendevald är ett viktigt uppdrag som handlar om att arbeta för förändring och förbättring.

– Men det är ju inte något man bara blir, man måste bli vald till det av sina arbetskamrater, säger Oskar Skott, AD på ANR BBDO. Det är därför kampanjen ser ut som den gör.

– Det var också viktigt för oss att inte använda skådespelare, utan riktiga kandidater, med egna valfrågor, tillägger Sara Kolbäck, copywriter. Många blir förtroendevalda just för att de har en fråga de brinner lite extra för.

Eftersom det kan vara svårt att veta var man ska börja om man blir nyfiken på att bli förtroendevald skapade byrån också ett digitalt nav på Unionens facebooksida. Där kan man enkelt ta till sig all information man behöver och naturligtvis också skapa sina egna valaffischer. Kampanjen kompletteras dessutom av annonser som är utformade som valaffischer, där riktiga kandidater får föra fram sina valfrågor.

Arbetsgrupp ANR BBDO
AD: Oskar Skott
Copy: Sara Kolbäck
Projektledare: Pontus Karlsson
Produktionsledare: Giustina Guariglia
Planner: Anna Jensen

Produktionsbolag: B-Reel
Regissör: Anders Forsman

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

UnionenANR BBDO

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.