Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

ANR vinnare när Smart spricker

Publicerad: 26 maj 2008, 14:48

Reklambyrån Smart är under avveckling. Trots tre hyggligt framgångsrika år med intäkter på en bra bit över 10 miljoner kronor som mest, drar sig nu grundaren och creative directorn Stefan Lidström vidare.


Stefan Lidström och Daniel Sköld på Smart går skiljda vägar. Foto: Tobias Rydergren

– Vi har haft bra resultat i de jobb vi gjort för våra kunder, men vi saknade resurser och ett nätverk, säger ad:n och grundaren Stefan Lidström som nu anställts av ANR som ad.

Enligt uppgifter till Resumé kommer flera av Smartpartners kunder följa med till ANR.
– Go Green, Clas Ohlson och Nycomed har vi redan börjat jobba med, säger Joakim Brinkenberg, vd på ANR.

De tre uppdragen kommer att växa på ANR.
– Både Go Green och Clas Ohlsson satsar internationellt. Läkemedelsbranschen är också i förändring.

I dagsläget har ANR anställt Stefan Lidström som ad. Men det kan bli flera från Smartpartners som anställs.
– Vi har haft ett bra inflöde av kunder under hösten så det är möjligt att vi anställer någon till, säger Brinkenberg.

Resume.se har utan framgång sökt Daniel Sköld, grundare av Smart.Läs även: Domino ger Clas Ohlsons produkter liv

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.