Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ansiktslyft för friluftsföretag

Publicerad: 14 April 2014, 09:15

Primus varumärkeslöfte "Freedom to Explore"

Designbyrån Identity Works har gjort om friluftsföretaget Primus varumärkes- och förpackningsdesign.


Ämnen i artikeln:

Identity WorksDesignbyråerByråval

Designbyrån Identity Works har gjort om friluftsföretaget Primus varumärkes- och förpackningsdesign.  

Den nya designen ska spegla Primus passion för natur och friluftsliv och ska föra in varumärket i en ny expansiv fas.  

– Vi har en tydlig strategi för framtiden och genom Identity Works designarbete har vi tagit ytterligare ett steg i implementeringen, säger Johan Sollenberg, marknadschef på Primus, i ett pressmeddelande.  

Identity Works har hjälpt Primus med bland annat konkretisering av varumärkesplattformen, ett nytt designkoncept, copytexter och uppdatering av logotyp.

– Den nya designen är direkt kopplad till Primus nya varumärkesplattform och kommer att bidra till Primus affärsmål i tuff konkurrens med globala varumärken, säger Sara Thorson, account director på Identity Works, i ett pressmeddelande.  

Arbetsgrupp:
Johan Sollenberg, uppdragsgivare Primus, Marie Rudolphie, Client Director, Sara Thorson, Account Director, Ida-Karin Larsson, Senior Brand Strategist, Karin af Malmborg, Design Director, Lisa Minogue, Designer

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.