Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Ansvarsfulla äpplen ska visa varför du ska välja Krav

Publicerad: 17 Oktober 2019, 08:10

Den kommande månaden ska ett gäng animerade frukter visa på klimatfördelarna med att välja Krav-märkt.


Ämnen i artikeln:

ANR BBDOReklam

I november 2018 inledde Krav ett samarbete med reklambyrån ANR BBDO. Sedan dess har man släppt en två timmar lång reklamfilm som ska visa på produktfördelarna med Krav-märkt kyckling.

Nu är man återigen tillbaka med en lite udda reklamkampanj. I en serie filmer kommer animerade frukter och grönsaker berätta vad som särskiljer Krav-märkt frukt och grönt från sånt som saknar märkningen. Saker man trycker på är att biologisk mångfald och minskat klimatavtryck.

– Intresset för frukt och grönt ökar i och med att allt fler väljer vegetariskt av hållbarhetsskäl. När man köper KRAV-märkta frukter och grönsaker värnar man om planeten genom att gynna den biologiska mångfalden och får produkter garanterat utan naturfrämmande kemiska bekämpningsmedel. Man visar då också omtanke om de som arbetar i produktionen, säger Nina Halling, kommunikationschef på Krav.

Kampanjen kommer att visas i sociala medier samt i print.

– Vi vill förmedla att KRAV-märkningen ger en trygghet för konsumenterna genom att vi tar ansvar hela vägen från odling och produktion till butikshyllan, fortsätter Nina Halling.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

ANR BBDOReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev