Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Antikt rim i Telenors julfilm

Publicerad: 4 december 2008, 13:16

Nu släpper Telenor sin julkampanj – med en teori om julklappsrimmets uppkomst.


I kampanjen kombineras julrim med julklappstips för hela familjen, och i filmen berättar företaget hur traditionen med julklappsrim föddes.

–   Vi älskar julens kommunikation och vill gärna bidra med kunskap om hur en av våra jultraditioner har uppkommit. Rimmen är det sammanhållande i hela kampanjen och vi hoppas att det inspirerar både till kommunikativa presenter och kreativa rim, säger Anne Årneby varumärkeschef på Telenor Sverige.

Reklamfilmerna rullar i TV3, TV4, TV4 Fakta, TV4 Sport, Kanal5, TV 6, Kanal 9, Discovery och MTV fram till jul.

Reklambyrån Garbergs har gjort kampanjen.

Arbetsgrupp
Projektledare: Joakim Landin
Produktionsledare: Lotta Thunved
AD: Malin von Werder och Johan Wilde
Copywriter: Rebecka Oswald
Byråproducent: Annika Witkowska
Grafisk formgivare: Beatrice Sztanska

Filmproduktionsbolag: Folke film
Regissör: Johan Tappert
Producent: Kalle Wittre
Exekutiv Producent: Johan Persson

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.