Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Använder Lego för att få reklambyråjobb

Publicerad: 27 mars 2014, 10:05

Adweek hyllar en ung kvinnas strävan att ta sig in i reklambranschen och hon siktar inte ens på att bli kreatör, utan försöker få komma in som projektledarpraktikant.


Ämnen i artikeln:

AdweekLego

”Build the perfect Account Service intern”.

Så lyder budskapet från  den unga kvinnan som använder Lego för att sticka ut i jakten på att få  jobb på en av hennes ”drömbyråer”.

– Jag ville hitta på ett sätt att  sticka ut hos byråerna och få upp min CV från papperskorgen. Jag har  alltid älskat Lego och jag skapade det här för att understryka min  kreativitet, färdighet och initiativförmåga, skriver hon i sitt  fotogalleri på Imgur, enligt Adweek.

Hennes introduktionsbrev handlar bland annat om att hon är en god lyssnare, duktig med människor och har multitask-talanger.

Leah innehåller ”62 bitar” och när hon väl är färdigbyggd kan man exempelvis få hjälp som.

”From  client presentations to a pot of coffée Leah tackles every project with  excitement and purpose. Her attention to detail and follow-through are  assets in any situation.”

Hennes fotosamling har fått 2 000 kommentarer, enligt Adweek.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

AdweekLego

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.