Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Anyfin pikar konkurrenterna – varnar för "lånehajar"

Publicerad: 16 Oktober 2019, 11:14

Anyfin har satsat på att attackera Klarna, Qliro och Re:member. Nu har man satt upp skyltar som varnar för lånehajar utanför konkurrenternas kontor.


Ämnen i artikeln:

Björn RietzAcneReklam

Fintech-bolaget Anyfins affärsidé är att genom AI hjälpa sina kunder att sänka lånekostnaderna. Tjänsten funkar som så att kunderna skickar in bilder på sina fakturor till Anyfin varpå ett AI-verktyg hjälper till att hitta en bättre en deal. I våras inledde Anyfin ett samarbete reklambyrån Acne och i slutet av augusti presenterade parterna sitt nya kommunikationskoncept. Konceptet kretsar i mångt och mycket kring "talesdelfinen" Delfi som ska hjälpa användarna att hålla sig borta från diverse lånehajar.

– Vi letade efter ett smart och tydligt sätt att förklara vår produkt och samtidigt visa på hur vi som ett bolag utmanar den dassiga industri som vi befinner oss i. Och vad är smartare än en delfin som inte bara en fena på finans, utan också expert på allt som rör lånehajar? berättade Mimmi Grafström, marknadschef på Anyfin, i samband med att konceptet lanserades.

Nu genomför man en gerillakampanj utanför sina konkurrenters huvudkontor. Utanför exempelvis Klarna, Qliro och Re:members kontor har man satt upp skyltar som varnar för att det finns lånehajar i området. Varningen har även dykt upp när man söker på exempelvis "Klarna kontakt".

– Anyfin startades för att ge tillbaka makten till konsumenten och se till att folk inte betalar alldeles för mycket i räntekostnader. Därför vill vi med glimten i ögat varna alla för problemet kring lånehajarnas höga räntor, säger Mimmi Grafström, marknadschef på Anyfin.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Björn RietzAcneReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev