Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Apollo kampanjar för de som gillar att träna på semestern

Publicerad: 2 Januari 2017, 08:45

Resebolaget satsar på de aktiva resenärerna i sin sommarkampanj. Sammanlagt har de tagit från mer än 40 olika filmer som riktar sig till Apollos fyra olika målgrupper.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerTillsammansTillsammans SthlmApolloIndioScreamReklamfilm

De nya filmerna är framtagna av Apollos byrå Tillsammans Sthlm. Tidigare har de täckt resmålen Grekland och Kanarieöarna – nu är det helt nya typer av resmål i fokus. Dessutom med innehåll och tilltal som attraherar bolagets prioriterade målgrupper.
– Genom att skapa en stor mängd högkvalitativt innehåll som är helt anpassat för var och en av våra huvudmålgrupper tror vi att vi kan ta en tydligare plats gentemot våra två stora konkurrenter och bli mer relevanta än dem för resekonsumenten, säger Carina Kinnman, Marketing Lead på Apollo, i ett pressmeddelande.

Förutom i köpta kanalerna kommer filmerna att synas i Apollos egna kanaler, utskick och sociala medier.
– Det unika med det här materialet är kvalitetsnivån i kombination med mängd innehåll parat med det faktum att alla enheter porträtterar sammanhang som vi verkligen vet att respektive målgrupp går igång på. Allt som allt skapar det väldigt många möjligheter att under lång tid jobba smart och riktat både genom själva innehållet och genom medievalen, säger Johan Falk, kundansvarig på Tillsammans Sthlm.

Arbetsgrupp
Kommunikationsbyrå: Tillsammans Sthlm
Produktionsbolag TVC: Von Film
Produktionsbolag engagementfilmer: Indio
Mediebyrå: Scream

Se en av de nya filmer nedan:

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.