Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Apollo ut på ”Idol-turné”

Publicerad: 5 januari 2012, 07:01

En ”Idol-turné” runtom i landet på jakt efter testpersoner.
Det är innehållet i Apollos nya kampanj.


Ämnen i artikeln:

Apollo

Augusti 2011 gick Apollo ut i sin största reklamsatsning någonsin, där ”Apollo Crew”, stod i centrum. Tre testpersoner som säkerställde kvalitén i poolen, stranden och hotellet. Bland annat.

Nu tar resjätten kampanjen ut i ”verkligheten” i en turne lik sångprogrammet Idol.

– Vi ger oss ut på en sverigeturné där alla över 18 år får söka för att bli en del av vår Apollo crew, berättar Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

Idén till kampanjen kläcktes internt då många spontanansökt om att bli en testperson lik den som man ser i reklamen.

– Efter lanseringen av kampanjen har vi fått en massa reaktioner bland folk som sagt att ”det där jobbet skulle jag också vilja ha” och många har också sökt tjänsten, som också finns i verkligheten.

Och nu gör man alltså verklighet av folkets önskan.
Städerna som turnén besöker är Malmö, Göteborg, Luleå och Stockholm.

Får testpersonerna betalt?
– Nej, men vi står för resan och det uppehälle som det valda hotellet erbjuder, det vill säga är det ett all inclusive hotell så ingår det naturligtvis för testpersonen och dennes sällskap.

För den som blir utvald väntar alltså ett jobb som testperson för att säkerställa kvalitén på hotellet och resmålet samt blogga och fota om vistelsen.

Totalt handlar det om tio resor som står på spel och bland resmålen finns bland annat Egypten, Gran Canaria och Thailand.

Auditionturnén startar 21 januari, där den första uttagningen sker i Göteborg.

Pr-byrån bakom kampanjen är Brand pr.

Reklamfilmen som inspirerat till turnén:

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Apollo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.