Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Apotek Hjärtat dansar sig genom vardagen i ny kampanj

Publicerad: 25 april 2016, 08:02

I Apotek Hjärtats nya reklamfilm får vi ta oss genom livet på danssteg. Med kampanjen vill man uppmärksamma en allt mer stillasittande vardag genom att gestalta hur alla livets måsten skulle se ut om vi dansade oss igenom dem.


Ämnen i artikeln:

Apotek HjärtatFredrik KullbergÅkestam Holst

– Dans är fantastiskt. Att dansa minskar stress, ger bättre rörlighet, lindrar smärta, ökar koncentrationen och dämpar ångest. Bara genom att titta på någon som dansar mår vi bättre, säger Fredrik Kullberg, marknadschef Apotek Hjärtat, i en kommentar.

Det är Mari Carrasco som ligger bakom koreografin, och med den nya kampanjen vill man visa att det inte bara är i träningen kroppen får anstränga sig. Kroppen får även jobba när vi tvättar, löneförhandlar och fredagsmyser.

– Konceptet är en utveckling av vår sexåriga varumärkesresa. Ambitionen är att addera ännu mer energi och rörelse i varumärket Apotek Hjärtat. Med kommunikation som berör och sticker ut vill vi förmedla att vi är ett komplett varuhus för hela kroppen i livets alla skeden, säger Fredrik Kullberg.

Du kan se den nya reklamfilmen, som är regisserad av Grammisbelönade Joanna Nordahl, längre ner i artikeln.

Arbetsgrupp
Apotek Hjärtat:
Fredrik Kullberg och Sanna Hansen

Åkestam Holst:
Art director: Lars Bæcklund
Copywriter: Mariette Glodeck
Produktionsledare: Jennie Strinnhed
Planner: Henrik Sjödin
Formgivning: Lotta Person
Projektledare: Sara Clewemar
Byråproducent: Lina Stenberg
Produktionsbolag: Indio

Filmproducent: Simon Hernadi

Regissör: Joanna Nordahl

Louise Lindberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News