Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 25 April 2016, 08:02
I Apotek Hjärtats nya reklamfilm får vi ta oss genom livet på danssteg. Med kampanjen vill man uppmärksamma en allt mer stillasittande vardag genom att gestalta hur alla livets måsten skulle se ut om vi dansade oss igenom dem.
– Dans är fantastiskt. Att dansa minskar stress, ger bättre rörlighet, lindrar smärta, ökar koncentrationen och dämpar ångest. Bara genom att titta på någon som dansar mår vi bättre, säger Fredrik Kullberg, marknadschef Apotek Hjärtat, i en kommentar.
Det är Mari Carrasco som ligger bakom koreografin, och med den nya kampanjen vill man visa att det inte bara är i träningen kroppen får anstränga sig. Kroppen får även jobba när vi tvättar, löneförhandlar och fredagsmyser.
– Konceptet är en utveckling av vår sexåriga varumärkesresa. Ambitionen är att addera ännu mer energi och rörelse i varumärket Apotek Hjärtat. Med kommunikation som berör och sticker ut vill vi förmedla att vi är ett komplett varuhus för hela kroppen i livets alla skeden, säger Fredrik Kullberg.
Du kan se den nya reklamfilmen, som är regisserad av Grammisbelönade Joanna Nordahl, längre ner i artikeln.
Arbetsgrupp
Apotek Hjärtat:
Fredrik Kullberg och Sanna Hansen
Åkestam Holst:
Art director: Lars Bæcklund
Copywriter: Mariette Glodeck
Produktionsledare: Jennie Strinnhed
Planner: Henrik Sjödin
Formgivning: Lotta Person
Projektledare: Sara Clewemar
Byråproducent: Lina Stenberg
Produktionsbolag: Indio
Filmproducent: Simon Hernadi
Regissör: Joanna Nordahl
Louise Lindberg