Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 April 2015, 09:31
Erika Burlin Hellman (presschef) och Fredrik Kullberg (marknadschef) på Apotek Hjärtat.
Apotek Hjärtat behandlar vuxna som barn i deras nya kampanj. Syftet är att uppmärksamma kedjans hårda kvalitetskrav på produkterna som säljs.
I den nya kampanjen låter Apotek Hjärtat männsikor "bebifiera" sina ansikten genom en tjänst på webben där datorns kamera används. Ansikten utåt i kampanjen är den egna marknadschefen Fredrik Kullberg och presschefen Erika Burlin Hellman. Deras nunor har gjorts om till små barn, med hjälp av Parisbaserade italienaren Cristian Girottos retusch.
Tanken bakom kampanjen är att uppmärksamma Apotek Hjärtats hårda kvalitetskrav på produkterna som de säljer.
– Vår egen serie är framtagen med lika högt ställda krav på innehåll och kvalitet som produkter för barn under tre år. Därför har vi tagit fram en Vuxenkonvention som listar ett urval av de ämnen som vi menar att vuxna har rätt att slippa, säger Annika Svedberg, chefsapotekare på Apotek Hjärtat, i en kommentar.
Apotek Hjärtats reklambyrå är Åkestam Holst.
Fredrik Thambert