Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Apotek

Publicerad: 25 oktober 2011, 07:40

Ewa Fernvall, marknadschef Apoteket, vinner kategorin Apotek. – Det har varit utmanande med omregleringen men den har också givit oss nya insikter, säger hon till Resume.se.


Eva Fernvall. Foto: Björn Elgstrand

Ewa Fernvall sa i en inför-intervju med Resume.se Apotekets långa tradition inte nödvändigtvis är en fördel efter att man lättat på apoteksmonopolet:
– Vi har haft möjlighet att arbeta varumärkesinriktat även under monopolet. Och vi har haft ett väldigt högt förtroende, vilket har gynnat hela branschen. Men kundförtroende är en färskvara och det gäller att våga utmana även inför framtiden. Vi lutar oss inte tillbaka, sade hon då.

– Viktiga delar är att vara pålitlig och trovärdig. Det ska finnas en bas i varumärket. Men vi arbetar även med ”må bra”-produkter.

På frågan om hon kommer stå som vinnare nästa år svarar hon ödmjukt:

– Nej, det tror jag inte. Vi har bra konkurrenter.

Apoteket samarbetar med: Forsman & Bodenfors (strategisk kommunikation), Happy (Design), Kollo (butikskommunikation), OMD (mediebyrå), Kaplan RM (rm-byrå) och MSL (pr).

Tvåa i kategorin blev Fredrik Kullberg, Apoteket Hjärtat, före Jonas Levin, Kronans Droghandel.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.