Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Apoteket fortsätter byråsamarbetena

Publicerad: 25 September 2009, 08:53

Apotekets varumärkesdirektör Eva Fernvall säger till Resume.se att det inte kommer att förekomma någon extern marknadsföring under avregleringen. – Man vill ha lugn och ro under försäljningsprocessen, säger hon. Men byråsamarbetena ska inte vara i fara.


Ämnen i artikeln:

ApoteketOMDSpringtimeEva FernvallForsman & Bodenfors

Apotekets varumärkesdirektör Eva Fernvall. Foto: Hanna Teleman.

Eva Fernvall säger att de nya aktörerna ska kunna komma in på marknaden och hon har sedan tidigt i höstas vetat om reklamstoppet.

Det omfattar all extern kommunikation, men reklamen i butikerna kommer finnas kvar. Reklamstoppet kommer att gälla tills de de nya aktörerna fått tillstånd av Läkemedelsverket att bedriva apotek. Det ska vara klart före årsskiftet.

Sedan avser Apoteket att köra igång sin marknadsföring igen och Eva Fernvall säger att samarbetena med reklambyrån Forsman & Bodenfors, mediebyrån OMD och pr-byrån Springtime komer att bestå.

Under 2008 köpte Apoteket medieutrymme för 125 miljoner kronor brutto. Hur stor budgeten blir för nästa år vill hon inte säga.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.