Reklam
Apoteket marknadsför produkter som inte duger
Publicerad: 26 augusti 2014, 10:43
Forsman & Bodenfors har tagit fram en kampanj för Apoteket som har fokus på den kvalitetskontroll som företaget arbetar med. Reklamen innehåller produkter som inte håller måttet för att kunna hamna i Apotekets sortiement.
KB
Karl-Johan Byttner
– Med kampanjen vill vi visa att vi tar ett stort ansvar i hållbarhetsarbetet. Det betyder att vi ibland måste tacka nej till en produkt, säger Johan Landeström, marknadschef på Apoteket i en kommentar.
Apoteket jobbar med sin kvalitetskontroll i sex steg. Tanken är att säkra att Apotekets produkter håller vad lovar, är skonsamma för människa och miljö och produceras under bra förhållande.
- Men det finns samtidigt flera exempel på produkter som har ändrats för att klara våra tuffa krav och då kunnat komma in sortimentet, säger Johan Landeström.
Arbetsgrupp:
Apoteket:
Johan Landeström, Marknadschef
Carina Backhans, Kampanjansvarig
Forsman & Bodenfors:
Leif Sorte, projektledare
Anna Qvennerstedt, copywriter
Jacob Nelson, copywriter
Joakim Blondell, AD
Magnus Kennhed, byråproducent
Nina Andersson, formgivare
Jessica Sjölin, produktionsledare
Produktionsbolag: Acne
Exekutiv producent: Petur Mogensen
Producent: Olle Lindgren
Regissör: Marcus Svanberg