Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Apoteket marknadsför produkter som inte duger

Publicerad: 26 Augusti 2014, 10:43

Forsman & Bodenfors har tagit fram en kampanj för Apoteket som har fokus på den kvalitetskontroll som företaget arbetar med. Reklamen innehåller produkter som inte håller måttet för att kunna hamna i Apotekets sortiement.


Ämnen i artikeln:

ApoteketForsman & Bodenfors

– Med kampanjen vill vi visa att vi tar ett stort ansvar i hållbarhetsarbetet. Det betyder att vi ibland måste tacka nej till en produkt, säger Johan Landeström, marknadschef på Apoteket i en kommentar.

Apoteket jobbar med sin kvalitetskontroll i sex steg. Tanken är att säkra att Apotekets produkter håller vad lovar, är skonsamma för människa och miljö och produceras under bra förhållande.

- Men det finns samtidigt flera exempel på produkter som har ändrats för att klara våra tuffa krav och då kunnat komma in sortimentet, säger Johan Landeström.

Arbetsgrupp:
Apoteket:
Johan Landeström, Marknadschef
Carina Backhans, Kampanjansvarig
Forsman & Bodenfors:
Leif Sorte, projektledare
Anna Qvennerstedt, copywriter
Jacob Nelson, copywriter
Joakim Blondell, AD
Magnus Kennhed, byråproducent
Nina Andersson, formgivare
Jessica Sjölin, produktionsledare

Produktionsbolag: Acne
Exekutiv producent: Petur Mogensen
Producent: Olle Lindgren
Regissör: Marcus Svanberg

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

ApoteketForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.