Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Apoteket möblerar om

Publicerad: 4 november 2009, 08:31

Apoteket organiserar om sin marknadsavdelning inför den nya fria apoteksmarknaden. En ny avdelning, med namnet Marknad & Sortiment, får ansvar för koncernens samlade inköps- och sortimentsarbete samt kundlojalitet och marknadsföring mot konsumentmarknaden. Ulrika Eriksson blir ny marknadsdirektör för den nya enheten.


Ämnen i artikeln:

Apoteket

Ulrika Eriksson.

– Den nya enheten Marknad & Sortiment ska utveckla och marknadsföra apotekets sortiment för att kunna möta kundernas behov inom hälsa och läkemedel, säger hon.

Johan Landeström fortsätter som marknadschef med fokus på konsumentmarknadsföring och kundlojalitetsfrågor.

Eva Fernvall blir också kvar som varumärkesdirektör och fortsätter leda koncernens externa kommunikation. Hon  ansvarar även för koncernens pressfrågor, public affairs och strategiska partnerskap.

– Vi vill uppfattas som den ledande apoteksaktören på den svenska hälsomarknaden. Vårt mål är vara den självklara fackhandeln som gör det enklare för våra kunder att må bra, säger Eva Fernvall.

Kommunikationschef Johan Dahlin ingår som tidigare i enheten Varumärke & Kommunikation med ansvar för strategisk och taktisk företagskommunikation för hela koncernen.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Apoteket

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.