Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Apoteket som levererar medicinen på pakethållaren

Publicerad: 7 april 2015, 13:09

Skärmdump från reklamfilmen

I dag lanserar LloydsApotek en ny e-handelstjänst där kunden erbjuds hemleverans av receptbelagda mediciner.


Ämnen i artikeln:

Ahlstrand & Wållgren

Tjänsten erbjuder hemleverans av receptbelagda mediciner – antingen med cykelbud inom två timmar innanför tullarna i Stockholm, alternativt leverans med tidningsbud. Men när pressmeddelandet skickades ut under första april togs det emot med skepsis. I ett nytt pressmeddelande, som gick ut i dag, står att "LloydsApotek fick frågan om detta var ett aprilskämt".

Kampanjen, som drar igång i dag, är framtagen av reklambyrån Ahlstrand & Wållgren och kommer att synas i hela landet. Av pressmeddelandet utlovas en snabb, säker och flexibel leverans. Leveranssättet har tagits fram tillsammans med Bring.

– Vi är inte först med en e-handelstjänst för receptbelagda mediciner men vi vågar nog påstå att vi levererar marknadens mest nytänkande och smarta lösning. Det är bara vi som kan erbjuda mediciner express inom två timmar med cykelbud innanför tullarna i Stockholm, en tjänst som successivt kommer rullas ut i övriga riket. Du kan även få dina mediciner med tidningsbudet direkt i brevlådan morgonen efter beställning, till samma pris som vanlig postleverans, säger Fredrik Lindblad, marknadschef på LloydsApotek.

I Stockholm kommer kampanjen att synas som en utomhusserie. Dessutom går den på tv i hela landet och i digitala kanaler.

– Det här är tredje kampanjen som vi gör för LloydsApotek på plattformen "Ett nytänkande apotek". Tidigare har vi gjort kampanjer på deras unika hudanalystjänst och på smärtlindring. Det känns väldigt meningsfullt att få göra en kampanj på en tjänst som är så kundorienterad och kommer att underlätta för många människor i deras vardag, säger Ulf Ahlstrand, kundansvarig på Ahlstrand & Wållgren.

Arbetsgrupp för kampanjen:
Kund: Fredrik Lindblad, Fredrik Ljungström, LloydsApotek
Byrå: Ahlstrand & Wållgren
Projektledare: Ulf Ahlstrand
Copywriter: Joakim Wållgren
Art Director: Johan Schönfeldt
Original: Pelle Sundqvist
Regi: Manuel Concha
Producent: Claudia Galli Concha
Digital production: Dareville Productions

Se reklamfilmerna här:

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

Ahlstrand & Wållgren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.