Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 5 juli 2013, 09:45
Åkestam och Holst vann igår, torsdag, veckans sista omgång av DN:s Reklamcupen med sin kampanj för Apotek Hjärtat. Det var dock en jämn match mot CP+B med SAS. ÅH vinner med 5-4 och då är även folkets röst inräknad, vilken vanns av CP+B.
”Skavsår kan göra ont. Riktigt plågsamt ont. Och eftersom smärtan av bortnött hud på hälen inte alltid är så lätt att beskriva i ord, så valde vi att visa den känslan rent bildligt i stället.”
Så beskriver Åkestam Holst sin annons för Apotek Hjärtat i veckans sista omgång av DN:s Reklamcupen.
CP+B ger följande beskrivning av kampanjen:
”Alla gör det ändå redan. Tar en bild från flygplatsfönstret och berättar att de är på väg på semester. Ett inlägg fyllt av förväntan och glädje. Dessutom brukar det bli väldigt snygga bilder där uppe.
Åkestam Holst vinner dock en jämn strid med 5-4. Då är även folkets röst inräknad, vilken alltså CP+B fick.
Åkestam Holst hoppas att kampanjen ska ge påminnelse om att ladda skåpet med badrumsplåster inför säsongen.
Arbetsgrupp:
PL Sara Clewemar
PrL Jennie Strinnhed
AD Petra Albrektson
Copy Hanna Björk
Original Lotta Person
Uppdragsgivare:
Apotek hjärtat
Marknadschef: Fredrik Kullberg
Mediabyrå:
Starcom, Karin Törnkvist
Retusch:
C2
Karl-Johan Byttner