Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Apotekets djuriska kampanj

Publicerad: 23 augusti 2011, 08:55

Här är lanseringskampanjen för Apoteksgruppen.
– Vi använder apotekens djur för att visa både vårt ursprung och den lokala förankringen. Precis som i fablernas värld låter vi dem tala, säger Anna Lena Boucht, informationschef Apoteksgruppen.


Kampanjen, gjord av reklambyrån McBride, lyfter fram apotekens djurnamn som exempelvis Ekorren och Ulven. Djuren i reklamen talar dialekter för att ”gestalta hur en lokal ägare gör apoteket lite personligare, men med samma höga kvalitetskrav som förut”.

Apoteksgruppen består av 150 apotek som drivs av småföretagare.

Kampanjen går brett i tv, print och på nätet. Budgeten är hemlig.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.