Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Apotekets reklam stoppas

Publicerad: 25 september 2009, 08:17

SVT:s Rapport avslöjar de hemliga ägardirektiv som rensar ut Apotekets styrelse. Ytterligare 200-250 tjänster ska bort – och all reklam och marknadsföring av Apoteket ska stoppas. –  Jag ber att få återkomma, säger Apotekets varumärkesdirektör Eva Fernvall till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

ApoteketForsman & Bodenfors

Apoliva-tjejen och annan reklam för Apoteket och dess varumärken kan snart vara ett minne blott.

Forsman & Bodenfors är Apotekets reklambyrå och det vore naturligtvis ett tungt slag för byrån om Apoteket slutar med reklam.

Enligt Rapport beslutades de nya ägarinstruktionerna förra veckan.  Nya krav ställs på Apoteket i samband med avmonopliseringen. Bland annat innebär begränsningarna ett omedelbart stopp för all reklam och marknadsföring av Apoteket, samt även förbud att driva kampanjer för egna varumärken, uppger Rapport.

När Resume.se når Eva Fernvall siter hon i möte. Hon ber att få återkomma senare under förmiddagen.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

ApoteketForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.