Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 10 december 2014, 13:03
Wenderfalck får det internationella uppdraget att lansera nya säsongen av den amerikanska serien Mob Wives. De har tillsammans med ett team på VH1 skapat en app som analyserar data på Facebook för att ta reda på vem i ditt flöde du kan lita på.
Ämnen i artikeln:
WenderfalckI samband med att VH1 lanserar en ny säsong av tv-serien Mob Wives USA har Wenderfalck skapat en interaktiv kampanj på Facebook. Genom applikationen "Who can you trust?" kan du som Facebook-användare ta reda på vem av dina vänner du kan lita på – och inte kan lita på. Appen ska analyserar dina vänners postningar, bilder och likes för att få fram resultatet.
Tv-serien som lanseras med kampanjen följer döttrar och fruar till kända amerikanska maffiabossar. Enligt VH1 har programmet redan en stor publik på Facebook vilket gjorde valet att lansera kampanjen på plattformen självklart.
– Vi ville skapa en upplevelse och samtalsämne bland showens fans som engagerar på riktigt. Hela säsongen kommer handla om vem man kan lita på, så utförandet av kampanjen känns helrätt, säger Tom Chirico, Vice President of Digital & Social Engagement på VH1 New York, i en kommentar.
Wenderfalck står bakom idén och konceptet. Arbetsgruppen har arbetat nära VH1-teamet i New York.
Arbetsgrupp:
Jens Johnsson – Kreatör
Petter Rudwall – Kreatör
Peter Simonsson – Technical Director
Susanna Sköld
Ämnen i artikeln:
Wenderfalck