Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Apple förvandlar Kiev till en enda stor hoppborg

Publicerad: 28 juni 2019, 08:22

Apple är kända för sina sinnesutvidgande reklamfilmer. För sin senaste AirPod-kampanj "Bounce" har man tagit hjälp av TBWA för att illustrera känslan av att bära de trådlösa hörlurarna.


Ämnen i artikeln:

ReklamApple

Det senaste året har Apple i sina reklamfilmer skapat en värld gränsande till magisk realism, där produkterna fungerat som möjliggörare. Mest uppmärksammad är naturligtvis den Spike Jonze-regisserade "Welcome Home" med FKA Twigs, men nu släpper man en inte lika stjärnspäckad uppföljare. Även om den nya "Bounce" inte är en direkt uppföljare till "Welcome Home" har de två kampanjerna flera beröringspunkter.

I "Bounce", som ska marknadsföra Apple AirPods och är framtagen av TBWA/Media Arts Lab, vaknar huvudkaraktären upp till ytterligare en meningslös arbetsdag. På sin promenad mot jobbet upptäcker han att Kievs gator förvandlats till en privat hoppborg som endast han tycks ha tillgång till. Trots reklamfilmens sinnesutvidgande natur har byrån utöver slow motion-scenerna knappt använt några digitala effekter. Skådespelaren är heller ingen akrobat eller professionell dansare utan valdes för att ge ett så naturligt intryck som möjligt.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamApple

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.