Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Apple låser upp världen i ny kampanj

Publicerad: 21 mars 2018, 10:24

Foto: Apple

Hur skulle det se ut om all världens lås gick att öppna genom ansiktsigenkänning?


Ämnen i artikeln:

ReklamAppleiPhone

Häromveckan släppte Apple en uppmärksammad och färgsprakande kampanj för sitt nya Homepodsystem, regisserad av Spike Jonze.

Nu är man tillbaka med en minst lika lekfull reklamfilm, den här gången för att marknadsföra telefontillverkarens nya ansiktsigenkänningsfunktion. Med den nya iPhone X räcker det med att användarna tittar på telefonen för att läsa upp den.

Men vad skulle hända om världen runtomkring oss skulle låsas upp på samma lättsamma vis? I reklamfilmen illustreras den potentiella framtiden genom att skådespelaren dansar längs skolkorridorer och öppnar upp skåp, lagringsutrymmen, gamla biologiprylar och slutligen de bilar som står parkerade på skolans parkeringsplats.

Ta en titt på reklamfilmen nedan, slår den Spike Jonzes?

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamAppleiPhone

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.