Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 26 November 2019, 09:36
I årets julkampanj visar Apple att en iPad kan bidra med mer än att lugna ner två stökiga barn.
När det kommer till julkampanjer är Apple ett av få varumärken som kan tävla med de brittiska varuhusen. De senaste åren har de berättat historien om en tonåring som till synes inte kan slita sig från mobilen, kärlek vid första ögonkastet och om hur kreatörer av alla slag ibland mår bra av att faktiskt dela med sig av sina ofärdiga verk. De tre kampanjerna har marknadsfört iPhone, AirPods och Macbook.
I år har turen kommit till en iPad. I ”The Surprise” får vi följa en släkt som sedan det förra julfirandet blivit mindre. Inledningsvis fungerar iPaden endast som ett sätt att lugna ner två tvillingsystrar men avslutningen visar att den också kan användas för att hålla minnet av någon vid liv. Kampanjen är, som så ofta när det kommer till Apple, framtagen av TBWA/Media Arts Lab och regisserad av Mark Molloy.
Apples julkampanj ”Share Your Gifts” från 2018:
”Holiday” från 2017:
”Misunderstood” från 2013: