Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Apple slutar håna PC

Publicerad: 24 maj 2010, 07:36

Nu är det klart. 00-talets kampanj är över
Get a Mac ersätts med anonyma Why You’ll Love a Mac.


Ämnen i artikeln:

Apple

Det blev 66 stycken filmer med Justin Long som Mac och mästerlige John Hodgman som PC, skriver Adweek.

Kampanjen skapades och genomfördes av TBWA Media Arts Lab, fick en Effie 2007 och utsågs till decenniets kampanj av Adweek.

Hur effektiv kampanjen varit för Apple är oklart men troligtvis drev den Microsoft att anlita Crispin Porter + Bogusky för att svara på angreppen i Get a Mac.

För en månad sedan antydde Justin Long att kampanjen var över. Då hade det inte gjorts någon ny film sedan i höstas.

Och nu har alla Get a Mac-filmerna försvunnit från Apples sajt och ersatts med Why you’ll will love a Mac () som snarare är produktinformation än reklam.

Varken TBWA Media Arts Lab eller Apple har gett någon förklaring till varför man lyfte bort Get a Mac.

Det sista halvåret har Apple fokuserat på Iphone och Ipad. Se en av filmerna nedan.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Apple

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.