Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Apple tar tillvara på vår ångest över att glömma lösenord

Publicerad: 10 juli 2018, 07:48

Apple känner sina kunders största ångestkälla, och både produktutvecklar och kommunicerar för att bota den.


Ämnen i artikeln:

ReklamApple

"Glömt lösenord?"

Skulle det inte vara för den funktionen skulle många av oss planlöst klampa runt i cyberspace och knacka på dörrar till ställen dit vi tidigare blivit insläppta, bara för att återigen bli nekade.

Att komma ihåg sitt lösenord kan vara en pärs, och tvingas vi skapa ett nytt varje gång vi ska logga in kan självföraktet lätt smyga sig på. I en ny kampanj från Apple försöker bolaget ta tillfasta på just den ångesten, och samtidigt presentera en lösning genom det nya ansiktsigenkänningssystemet för iPhone X.

Reklamfilmen är regisserad av Ringan Ledwige.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamApple

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.