Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Apple vinner Emmy för bästa reklam

Publicerad: 18 Augusti 2014, 15:30

It-jätten Apple vinner Emmy-kategorin Outstanding Commercial för sin reklam "Misunderstood", som kom förra året.


Ämnen i artikeln:

EmmyApple

Filmen har skapats av TBWA/Media Arts Lab och visar en tonåring som är som klistrad till sin iPhone under julfirandet, men det visar sig att det finns fina skäl till det.

Apple slog fyra andra nominerade bidrag: Budweisers "Hero´s Welcome" och "Puppy Love", BBDO:s "Childlike Imagination för GE och Wieden+Kennedys Nike-reklam "Possibilities".

Adweek konstaterar att Emmy-resultatet är det direkt motsatta jämföra med Cannes då "Possibilites" vann Guld i Film-kategorin medan "Misunderstood" tog silver.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

EmmyApple

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.