Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Apples träffsäkra skildring av pitchprocesser

Publicerad: 4 april 2019, 08:03

Med kampanjen "The Underdogs" fortsätter Apple sin tradition av att hylla de annorlunda och fritänkande.


Ämnen i artikeln:

ReklamApple

Apple har länge gjort sig kända för att hylla de eller det som sticker ut. Credot "Think Different" har länge genomsyrat jättens reklamkampanjer, kanske mest i 1997 års klassiker "Here's to the Crazy Ones", och är nu återigen tillbaka.

I reklamfilmen "The Underdogs" får vi följa en arbetsgrupp som ska pitcha en idé om runda pizzakartonger till den krävande och skrämmande chefen "Vivienne". Och de flesta som jobbat med att pitcha idéer till en kräsen chef kan nog känna igen sig i arbetsgruppens tro, hopp och tvivel.

Att teamet jobbar med att ta fram en rund pizzakartong är dessutom inte så dumt och meningslöst som det låter. Innovationen är faktiskt redan framtagen – av Apple själva. Företaget har använt de runda på sina egna caféer.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamApple

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.